
Wat is influencermarketing?
Een expert worden in een nicheonderwerp, een trouw publiek opbouwen en daar regelmatig mee in contact komen, ofwel autoriteit en vertrouwen opbouwen – het kost allemaal tijd. En dat maakt influencers zo waardevol. Ontdek de definities en voordelen...
.jpg)
6 veelgemaakte fouten in mediamonitoring en hoe je die voorkomt
Het monitoren van vermeldingen in de media is, in goede en slechte tijden, een belangrijk onderdeel van je werk als pr-professional of als je in de strategische communicatiebranche werkt. Ontdek hoe je meer uit je mediamonitoring haalt door deze 6...

5 tips bij het versturen van een persbericht over ESG
Een nieuwswaardige reden om een persbericht te versturen helpt ontzettend om je organisatie te promoten en je merk te introduceren bij een nieuw publiek. In dit artikel geven we je tips hoe je ESG inzet als reden voor het versturen van een...

Lessen van Taylor Swift: held in productlanceringen
Hoewel haar kunstvorm communicatie is – via woorden, noten en menselijke emoties – moeten we in Taylor Swift ook een meesterlijke communicatieprofessional erkennen, in digitaal tijdperk en veelal buiten het podium.
.jpg)
9 tips om een writer’s block te doorbreken en met schrijven te starten
Dit artikel behandelt 9 tips om een writer's block te doorbreken. Veel voorkomende oorzaken van een writer's block zijn perfectionisme, angst, uitputting, afleidingen, uitstelgedrag en gebrek aan motivatie. Het kan helpen om pauzes te nemen of...

Tips bij het schrijven van financiële persberichten
Er zijn veel redenen waarom organisaties ervoor kiezen om een persbericht te versturen. Het schrijven van financiële persberichten is belangrijk voor bedrijven die nieuws willen delen met stakeholders, of verplicht zijn tegenover de AFM. Dit artikel ...

De beste tips om merksentiment effectief te meten
Door merksentiment effectief te meten, kun je snel reageren op veranderende percepties en je reputatie verbeteren. Maar hoe doe je dat? Waar moet je op letten? En wat zijn de verschillen tussen gratis en betaalde tools? Wij hebben tips voor je onder ...

9 tips voor merkpositionering in onzekere tijden
Het is belangrijker dan ooit om een sterke merkpositioneringsstrategie te hebben. Maar hoe doe je dat precies? Een van de belangrijkste dingen om te onthouden is om flexibel te blijven en trouw te blijven aan je waarden. Door je merkpositionering te ...

Lang leve de boodschap: 6 communicatielessen van koningin Elizabeth II
Vanaf het moment dat koningin Elizabeth II staatshoofd werd, ontwikkelde ze een kenmerkende communicatiestijl die zij gedurende haar hele regeerperiode toepaste. Hoewel haar tijd als koningin niet zonder controverse was, getuigt de wereldwijde...

7 Vragen voor iedere nieuwe blogger
Voordat je je veel verder begeeft in je blogreis, willen we je helpen door een aantal zaken te overwegen. Dit zijn dezelfde vragen die wij onszelf stelden toen we in 2014 besloten onze eerste mediagerichte blog te beginnen. Of je nu om persoonlijke...

6 tips om de toegankelijkheid van je website te verbeteren
Het is van belang om ook voor je website en blogartikelen rekening te houden met toegankelijkheidseisen. Gelukkig zijn er een aantal best practices op het gebied van toegankelijkheid. In dit artikel gaan we in op de belangrijkste pijlers uit de Web...

Wanneer een persbericht versturen: de 25 meest ideale situaties!
Wanneer verstuur je een persbericht? Een persbericht heeft het meeste effect als het een nieuwswaardig onderwerp heeft. Maar in welke gevallen is iets nieuwswaardig? In deze longread gaan we dieper in op de meest effectieve situaties om een...

De beste manieren om je bloginhoud op social media te promoten
Een socialmediapost is nooit zo eenvoudig als het maken van één post en die te delen op alle socials. Het is namelijk mogelijk dat dezelfde content niet aanslaat bij al het publiek op de verschillende socialmediaplatforms. Dus wat werkt voor welk...

3 multimediafouten die jouw webcontent om zeep helpen
Voorbij zijn de dagen dat documenten met veel tekst de aandacht trokken en vasthielden. Moderne lezers zijn gewend aan mooie site lay-outs en in het oog springende afbeeldingen. En multimedia in je content is net zo goed voor zoekmachine...
11 Tips om het onderwerp voor je volgende blogartikel te vinden
In dit blogartikel gaan we in op een aantal hulpmiddelen om in te zetten om een idee te krijgen van het soort content waar je doelgroep naar op zoek is. Zo kun jij content maken die aansluit bij hun behoeften en die toegevoegde waarde biedt.

SEO voor bloggers: alles over meta tags
Geen rekening houden met SEO als je een nieuw blogbericht schrijft, is een gemiste kans. Maar technische SEO kan lastige materie zijn, echter hoef je geen SEO-expert te zijn om meta tags te begrijpen en te optimaliseren. We bespreken de...
Content recyclen: 9 manieren om oude blogposts op te frissen
Soms heb je geen ideeën meer voor nieuwe bloginhoud of heb je gewoon niet de mogelijkheid om iets helemaal opnieuw te creëren. In dit artikel bespreken we waarom het belangrijk is om bloginhoud op te frissen, hoe je dit doet en waar je op moet...

10 vragen om jezelf te stellen voordat je een nieuw blogbericht publiceert
Hoe consistenter je blog eruit ziet, hoe professioneler het overkomt. Het uitwerken van een stijlgids voor je blog tilt het naar een hoger niveau. Daarom vind je hier 10 tips en vragen om jezelf te stellen voordat je een nieuw blogbericht publiceert.

12 lessen voor jouw PR-strategie in 2022
Om je te helpen een kick-ass PR-strategie in 2022 te voeren, verzamelden we 12 van de meest fascinerende lessen van vorig jaar. Bestaande uit 12 maanden aan rapporten, analyses, webinars en inzichten van experts.

5 must haves voor jouw online newsroom (volgens journalisten)
Als je je opmaakt om een marktbepalende aankondiging te doen, maak je je naar alle waarschijnlijkheid zorgen om een aantal zaken. Een online newsroom kan die zorgen wegnemen. Lees hier precies hoe.