
3 multimediafouten die jouw webcontent om zeep helpen
Voorbij zijn de dagen dat documenten met veel tekst de aandacht trokken en vasthielden. Moderne lezers zijn gewend aan mooie site lay-outs en in het oog springende afbeeldingen. En multimedia in je content is net zo goed voor zoekmachine...
11 Tips om het onderwerp voor je volgende blogartikel te vinden
In dit blogartikel gaan we in op een aantal hulpmiddelen om in te zetten om een idee te krijgen van het soort content waar je doelgroep naar op zoek is. Zo kun jij content maken die aansluit bij hun behoeften en die toegevoegde waarde biedt.

SEO voor bloggers: alles over meta tags
Geen rekening houden met SEO als je een nieuw blogbericht schrijft, is een gemiste kans. Maar technische SEO kan lastige materie zijn, echter hoef je geen SEO-expert te zijn om meta tags te begrijpen en te optimaliseren. We bespreken de...
Content recyclen: 9 manieren om oude blogposts op te frissen
Soms heb je geen ideeën meer voor nieuwe bloginhoud of heb je gewoon niet de mogelijkheid om iets helemaal opnieuw te creëren. In dit artikel bespreken we waarom het belangrijk is om bloginhoud op te frissen, hoe je dit doet en waar je op moet...

10 vragen om jezelf te stellen voordat je een nieuw blogbericht publiceert
Hoe consistenter je blog eruit ziet, hoe professioneler het overkomt. Het uitwerken van een stijlgids voor je blog tilt het naar een hoger niveau. Daarom vind je hier 10 tips en vragen om jezelf te stellen voordat je een nieuw blogbericht publiceert.

12 lessen voor jouw PR-strategie in 2022
Om je te helpen een kick-ass PR-strategie in 2022 te voeren, verzamelden we 12 van de meest fascinerende lessen van vorig jaar. Bestaande uit 12 maanden aan rapporten, analyses, webinars en inzichten van experts.

5 must haves voor jouw online newsroom (volgens journalisten)
Als je je opmaakt om een marktbepalende aankondiging te doen, maak je je naar alle waarschijnlijkheid zorgen om een aantal zaken. Een online newsroom kan die zorgen wegnemen. Lees hier precies hoe.

4 soorten content die perfect zijn voor een infographic
Infographics kunnen het verkeer naar jouw site met gemiddeld 12% verhogen en krijgen 3x meer likes en shares op social media dan elk ander type content. Ontdek hoe je dit kunt inzetten.

14 manieren om relaties met journalisten te onderhouden (of te verbreken)
We verzamelden gegevens uit ons meest recente State of the Media-rapport om je mee te nemen in de denkwereld van de media. Van wat ze willen van PR-professionals tot hun grootste ergernissen en ultieme spelbrekers.

Tips om nepnieuws en misinformatie rondom je merk te bestrijden
Er is vooral niets grappigs aan om erachter te komen dat er nepnieuws en misinformatie over je organisatie wordt verspreid. Dus welke stappen kun je nemen om misinformatie een halt toe te roepen?

Tips voor het bouwen aan een werkrelatie met journalisten
Een goede PR-strategie gaat idealiter verder dan nieuwsmonitoring en media-analyse om aan te slaan bij je doelgroep. Betekenisvolle werkrelaties met de juiste journalisten, mediakanalen en influencers vormen de kern van een succesvolle PR-strategie.

Het geheim van een succesvolle PR-campagne
Aan de basis van elke succesvolle PR-campagne staat een kwalitatieve en uitgebreide lijst met mediacontacten. Maar om echt boeiende verhalen te vertellen, moet je de juiste contactpersoon voor de juiste taak kiezen.

10 effectieve manieren om je publiek te boeien
Voormalig nieuwsanker en auteur van “Shut Up and Say Something” Karen Friedman deelt 10 tips met ons hoe je ervoor zorgt dat je niet alleen gehoord wordt, maar dat er ook naar je geluisterd wordt.

De kansen van Social Listening voor PR-professionals
Het vakgebied PR staat meer dan ooit onder druk om hun toegevoegde waarde te bewijzen met gedegen onderbouwing en data.

Alzheimer’s Research UK profileert zich met Cision en positioneert zich als belangrijke stem in dementieonderzoek
Alzheimer’s Research UK wendde zich tot Cision om hen te helpen hun zichtbaarheid te vergroten, hen te positioneren als belangrijke invloedhebber op het gebied van dementieonderzoek, en om zo uiteindelijk hun merkprofiel meer zichtbaar te maken.

Kan een korte spanningsboog fataal zijn voor jouw contentmarketingstrategie?
Dankzij technologie is de spanningsboog van mensen dus behoorlijk afgenomen. Hier zijn enkele tips om je contentstrategie te beschermen tegen die kortere spanningsboog.

De toekomst van PR: deze kansen biedt ESG voor public relations
In dit artikel leggen we uit hoe ESG de rol van PR verandert en geven we een aantal voorbeelden van kansen die dit biedt voor public relations.

Wat is ESG en waarom is het belangrijk?
De ESG is een rating die bedrijven krijgen voor duurzaamheid op basis van de waarde van deze bedrijven voor beleggers. Met andere woorden, duurzaamheid is een factor die in grote mate bepalend is voor het al dan niet investeren van geld in een...

7 tips die je helpen een persbericht te schrijven dat opvalt!
Het schrijven van een kwalitatief goed persbericht dat door de media wordt opgepikt en waar de lezer zich bij betrokken voelt, is een vrij gespecialiseerde en aangeleerde vaardigheid. In dit artikel hebben we 7 beste tips voor het schrijven van een...

5 must-have KPI’s om het succes van jouw communicatiecampagne te meten
te maken hebben we (met Cision’s mediamonitoringdashboard als leidraad), vijf KPI’s op een rij gezet die niet mogen ontbreken in de prestatierapporten van communicatieprofessionals.