
Hoe je echte aandacht krijgt voor jouw pr-pitch
Voor media- en communicatieprofessionals is en blijft het een prioriteit om earned media te genereren. Toch zijn veel professionals het erover eens dat deze missie in het huidige medialandschap steeds uitdagender is. Dus wat kun je doen om de...

Hoe je echte aandacht krijgt voor jouw pr-pitch
Voor media- en communicatieprofessionals is en blijft earned media prioriteit. Toch zijn veel professionals het erover eens dat dit in het huidige medialandschap steeds uitdagender is. Lees wat je kunt doen om de aandacht van journalisten te krijgen ...

Voordelen, voorbeelden en tips van earned media
In het huidige digitale landschap zijn de voordelen van earned media vermenigvuldigd en is het makkelijker dan ooit om er gebruik van te maken. Mits je weet waar te beginnen. Dus wat is de definitie van earned media? En hoe zet je het in voor jouw...

Hoe jij nu al meer AI gebruikt dan je denkt
Kunstmatige intelligentie (AI) lijkt misschien een opwindende nieuwe technologie in 2023 dankzij de opkomst van generatieve tools zoals ChatGPT. Maar in werkelijkheid leven we er al een tijdje mee. Het is waarschijnlijk al op veel meer plaatsen...

De toekomst van media en public relations
In dit artikel delen we inzichten over de toekomst van media en pr, volgens internationale journalisten. Daarnaast delen we de impact van social media voor het opbouwen van relaties tussen journalisten en merken. Evenals het voorzichtige optimisme...
.png)
5 interessante voordelen van paid media
Hoewel persberichten een sterke manier zijn om media-aandacht voor je verhaal te krijgen, vallen zelfs de meest overtuigende verhalen soms door de mazen van het net. Gelukkig is er een andere manier om gegarandeerd aandacht voor je nieuws te...

Wat brengt ChatGPT ons over 10 jaar?
Als we nadenken over de toekomstige impact van generatieve AI en tools als ChatGPT, doen we dat het liefst vanuit twee perspectieven. De technologie zelf en de mensen die erdoor beïnvloed worden. AI is de grootste technologische sprong sinds social...

Wat is influencermarketing?
Een expert worden in een nicheonderwerp, een trouw publiek opbouwen en daar regelmatig mee in contact komen, ofwel autoriteit en vertrouwen opbouwen – het kost allemaal tijd. En dat maakt influencers zo waardevol. Ontdek de definities en voordelen...
.jpg)
6 veelgemaakte fouten in mediamonitoring en hoe je die voorkomt
Het monitoren van vermeldingen in de media is, in goede en slechte tijden, een belangrijk onderdeel van je werk als pr-professional of als je in de strategische communicatiebranche werkt. Ontdek hoe je meer uit je mediamonitoring haalt door deze 6...

5 tips bij het versturen van een persbericht over ESG
Een nieuwswaardige reden om een persbericht te versturen helpt ontzettend om je organisatie te promoten en je merk te introduceren bij een nieuw publiek. In dit artikel geven we je tips hoe je ESG inzet als reden voor het versturen van een...

Lessen van Taylor Swift: held in productlanceringen
Hoewel haar kunstvorm communicatie is – via woorden, noten en menselijke emoties – moeten we in Taylor Swift ook een meesterlijke communicatieprofessional erkennen, in digitaal tijdperk en veelal buiten het podium.
.jpg)
9 tips om een writer’s block te doorbreken en met schrijven te starten
Dit artikel behandelt 9 tips om een writer's block te doorbreken. Veel voorkomende oorzaken van een writer's block zijn perfectionisme, angst, uitputting, afleidingen, uitstelgedrag en gebrek aan motivatie. Het kan helpen om pauzes te nemen of...

Tips bij het schrijven van financiële persberichten
Er zijn veel redenen waarom organisaties ervoor kiezen om een persbericht te versturen. Het schrijven van financiële persberichten is belangrijk voor bedrijven die nieuws willen delen met stakeholders, of verplicht zijn tegenover de AFM. Dit artikel ...

De beste tips om merksentiment effectief te meten
Door merksentiment effectief te meten, kun je snel reageren op veranderende percepties en je reputatie verbeteren. Maar hoe doe je dat? Waar moet je op letten? En wat zijn de verschillen tussen gratis en betaalde tools? Wij hebben tips voor je onder ...

9 tips voor merkpositionering in onzekere tijden
Het is belangrijker dan ooit om een sterke merkpositioneringsstrategie te hebben. Maar hoe doe je dat precies? Een van de belangrijkste dingen om te onthouden is om flexibel te blijven en trouw te blijven aan je waarden. Door je merkpositionering te ...

Lang leve de boodschap: 6 communicatielessen van koningin Elizabeth II
Vanaf het moment dat koningin Elizabeth II staatshoofd werd, ontwikkelde ze een kenmerkende communicatiestijl die zij gedurende haar hele regeerperiode toepaste. Hoewel haar tijd als koningin niet zonder controverse was, getuigt de wereldwijde...

7 vragen voor iedere nieuwe blogger
Voordat je je veel verder begeeft in je blogreis, willen we je helpen door een aantal zaken te overwegen. Dit zijn dezelfde vragen die wij onszelf stelden toen we in 2014 besloten onze eerste mediagerichte blog te beginnen. Of je nu om persoonlijke...

6 tips om de toegankelijkheid van je website te verbeteren
Het is van belang om ook voor je website en blogartikelen rekening te houden met toegankelijkheidseisen. Gelukkig zijn er een aantal best practices op het gebied van toegankelijkheid. In dit artikel gaan we in op de belangrijkste pijlers uit de Web...

Wanneer een persbericht versturen: de 25 meest ideale situaties!
Wanneer verstuur je een persbericht? Een persbericht heeft het meeste effect als het een nieuwswaardig onderwerp heeft. Maar in welke gevallen is iets nieuwswaardig? In deze longread gaan we dieper in op de meest effectieve situaties om een...

De beste manieren om je bloginhoud op social media te promoten
Een socialmediapost is nooit zo eenvoudig als het maken van één post en die te delen op alle socials. Het is namelijk mogelijk dat dezelfde content niet aanslaat bij al het publiek op de verschillende socialmediaplatforms. Dus wat werkt voor welk...