Cision’s 2022 Global State of the Media Report
mei 24, 2022

Cision’s 2022 Global State of the Media Report

Voor Cision's 13e State of the Media rapport, meer dan 3.800 journalisten vertelden ons over de uitdagingen waar ze tegenaanlopen, hun hoogste prioriteiten en wat PR- en communicatiespecialisten kunnen doen om hun banden met de media te verbeteren en te versterken.

5 must haves voor jouw online newsroom (volgens journalisten)
jul. 12, 2022

5 must haves voor jouw online newsroom (volgens journalisten)

Als je je opmaakt om een marktbepalende aankondiging te doen, maak je je naar alle waarschijnlijkheid zorgen om een aantal zaken. Een online newsroom kan die zorgen wegnemen. Lees hier precies hoe.

4 veel gemaakte fouten in aandeelhouderscommunicatie
jun. 29, 2022

4 veel gemaakte fouten in aandeelhouderscommunicatie

In de communicatie met huidige en potentiële investeerders dien je met heel wat elementen rekening te houden. Ontdek hoe jij dit kunt optimaliseren.

4 soorten content die perfect zijn voor een infographic
jun. 29, 2022

4 soorten content die perfect zijn voor een infographic

Infographics kunnen het verkeer naar jouw site met gemiddeld 12% verhogen en krijgen 3x meer likes en shares op social media dan elk ander type content. Ontdek hoe je dit kunt inzetten.

De 2022 webinarreeks
mei 25, 2022

De 2022 webinarreeks

Jessica van der Waal (Sales Director ANP Pers Support & Cision Benelux) je hoe je een ‘persbericht met effect’ schrijft.

Nieuwsbrief
mei 23, 2022

Nieuwsbrief

Waardevolle informatie en relevante updates rondom PR, communicatie en de gehele media-industrie

Tips om nepnieuws en misinformatie rondom je merk te bestrijden
apr. 15, 2022

Tips om nepnieuws en misinformatie rondom je merk te bestrijden

Er is vooral niets grappigs aan om erachter te komen dat er nepnieuws en misinformatie over je organisatie wordt verspreid. Dus welke stappen kun je nemen om misinformatie een halt toe te roepen?

14 manieren om relaties met journalisten te onderhouden (of te verbreken)
apr. 15, 2022

14 manieren om relaties met journalisten te onderhouden (of te verbreken)

We verzamelden gegevens uit ons meest recente State of the Media-rapport om je mee te nemen in de denkwereld van de media. Van wat ze willen van PR-professionals tot hun grootste ergernissen en ultieme spelbrekers.

Adobe succesverhaal
mrt. 15, 2022

Adobe succesverhaal

Adobe verandert C-Suite perceptie van statistieken en bewijst ROI door efficiëntie

Tips voor het bouwen aan een werkrelatie met journalisten
mrt. 11, 2022

Tips voor het bouwen aan een werkrelatie met journalisten

Een goede PR-strategie gaat idealiter verder dan nieuwsmonitoring en media-analyse om aan te slaan bij je doelgroep. Betekenisvolle werkrelaties met de juiste journalisten, mediakanalen en influencers vormen de kern van een succesvolle PR-strategie.

Het geheim van een succesvolle PR-campagne
mrt. 11, 2022

Het geheim van een succesvolle PR-campagne

Aan de basis van elke succesvolle PR-campagne staat een kwalitatieve en uitgebreide lijst met mediacontacten. Maar om echt boeiende verhalen te vertellen, moet je de juiste contactpersoon voor de juiste taak kiezen.

De go-to guide voor PR-contentplanning
mrt. 02, 2022

De go-to guide voor PR-contentplanning

Onze contentkalender is ontworpen om PR- en communicatieprofessionals te helpen bij het vooraf plannen van hun marketingaanpak, met uiteraard nog ruimte voor flexibiliteit, nodige aanpassing en finetuning tijdens het proces.

10 effectieve manieren om je publiek te boeien
feb. 15, 2022

10 effectieve manieren om je publiek te boeien

Voormalig nieuwsanker en auteur van “Shut Up and Say Something” Karen Friedman deelt 10 tips met ons hoe je ervoor zorgt dat je niet alleen gehoord wordt, maar dat er ook naar je geluisterd wordt.

De kansen van Social Listening voor PR-professionals
feb. 15, 2022

De kansen van Social Listening voor PR-professionals

Het vakgebied PR staat meer dan ooit onder druk om hun toegevoegde waarde te bewijzen met gedegen onderbouwing en data.

Alzheimer’s Research UK profileert zich met Cision en positioneert zich als belangrijke stem in dementieonderzoek
feb. 15, 2022

Alzheimer’s Research UK profileert zich met Cision en positioneert zich als belangrijke stem in dementieonderzoek

Alzheimer’s Research UK wendde zich tot Cision om hen te helpen hun zichtbaarheid te vergroten, hen te positioneren als belangrijke invloedhebber op het gebied van dementieonderzoek, en om zo uiteindelijk hun merkprofiel meer zichtbaar te maken.

Kan een korte spanningsboog fataal zijn voor jouw contentmarketingstrategie?
feb. 03, 2022

Kan een korte spanningsboog fataal zijn voor jouw contentmarketingstrategie?

Dankzij technologie is de spanningsboog van mensen dus behoorlijk afgenomen. Hier zijn enkele tips om je contentstrategie te beschermen tegen die kortere spanningsboog.

De toekomst van PR: deze kansen biedt ESG voor public relations
jan. 19, 2022

De toekomst van PR: deze kansen biedt ESG voor public relations

In dit artikel leggen we uit hoe ESG de rol van PR verandert en geven we een aantal voorbeelden van kansen die dit biedt voor public relations.

Wat is ESG en waarom is het belangrijk?
jan. 17, 2022

Wat is ESG en waarom is het belangrijk?

De ESG is een rating die bedrijven krijgen voor duurzaamheid op basis van de waarde van deze bedrijven voor beleggers. Met andere woorden, duurzaamheid is een factor die in grote mate bepalend is voor het al dan niet investeren van geld in een bedrijf.

7 tips die je helpen een persbericht te schrijven dat opvalt!
dec. 22, 2021

7 tips die je helpen een persbericht te schrijven dat opvalt!

Het schrijven van een kwalitatief goed persbericht dat door de media wordt opgepikt en waar de lezer zich bij betrokken voelt, is een vrij gespecialiseerde en aangeleerde vaardigheid. In dit artikel hebben we 7 beste tips voor het schrijven van een opvallend persbericht voor je opgesteld.

Social Listening Voor PR Professionals
dec. 16, 2021

Social Listening Voor PR Professionals

De rol van PR is ten opzichte van een paar jaar geleden behoorlijk veranderd. Met behulp van geavanceerde mediamonitoring en social listening tools, boor je als PR-professional, social media en andere digitale kanalen aan om een groter bereik en een grotere naamsbekendheid te genereren.

5 must-have KPI’s om het succes van jouw communicatiecampagne te meten
dec. 06, 2021

5 must-have KPI’s om het succes van jouw communicatiecampagne te meten

te maken hebben we (met Cision’s mediamonitoringdashboard als leidraad), vijf KPI’s op een rij gezet die niet mogen ontbreken in de prestatierapporten van communicatieprofessionals.