The 2023 Global State of the Media Report
jun. 05, 2023

The 2023 Global State of the Media Report

Het Cision State of the Media Report, dat nu voor het 14e jaar verschijnt, is de nieuwe standaard voor PR-, marketing- en communicatieprofessionals die inzicht willen krijgen in het huidige medialandschap en de invloed daarvan op hun huidige en toekomstige strategieën.

Hoe je echte aandacht krijgt voor jouw pr-pitch
aug. 24, 2023

Hoe je echte aandacht krijgt voor jouw pr-pitch

Voor media- en communicatieprofessionals is en blijft het een prioriteit om earned media te genereren. Toch zijn veel professionals het erover eens dat deze missie in het huidige medialandschap steeds uitdagender is. Dus wat kun je doen om de aandacht van journalisten te krijgen? En om langdurige relaties met hen op te bouwen?

Voordelen, voorbeelden en tips van earned media
aug. 21, 2023

Voordelen, voorbeelden en tips van earned media

In het huidige digitale landschap zijn de voordelen van earned media vermenigvuldigd en is het makkelijker dan ooit om er gebruik van te maken. Mits je weet waar te beginnen. Dus wat is de definitie van earned media? En hoe zet je het in voor jouw merk of organisatie?

Hoe jij nu al meer AI gebruikt dan je denkt
jul. 19, 2023

Hoe jij nu al meer AI gebruikt dan je denkt

Kunstmatige intelligentie (AI) lijkt misschien een opwindende nieuwe technologie in 2023 dankzij de opkomst van generatieve tools zoals ChatGPT. Maar in werkelijkheid leven we er al een tijdje mee. Het is waarschijnlijk al op veel meer plaatsen aanwezig dan je je realiseert.

De toekomst van media en public relations
jul. 17, 2023

De toekomst van media en public relations

In dit artikel delen we inzichten over de toekomst van media en pr, volgens internationale journalisten. Daarnaast delen we de impact van social media voor het opbouwen van relaties tussen journalisten en merken. Evenals het voorzichtige optimisme rond kunstmatige intelligentie (AI). Je leest het hier.

5 interessante voordelen van paid media
jun. 15, 2023

5 interessante voordelen van paid media

Hoewel persberichten een sterke manier zijn om media-aandacht voor je verhaal te krijgen, vallen zelfs de meest overtuigende verhalen soms door de mazen van het net. Gelukkig is er een andere manier om gegarandeerd aandacht voor je nieuws te creëren: paid media. Ook wel: native advertising of sponsored content.

Wat brengt ChatGPT ons over 10 jaar?
jun. 12, 2023

Wat brengt ChatGPT ons over 10 jaar?

Als we nadenken over de toekomstige impact van generatieve AI en tools als ChatGPT, doen we dat het liefst vanuit twee perspectieven. De technologie zelf en de mensen die erdoor beïnvloed worden. AI is de grootste technologische sprong sinds social media. Je leest hier meer over wat we kunnen verwachten.

Wat is influencermarketing?
mei 03, 2023

Wat is influencermarketing?

Een expert worden in een nicheonderwerp, een trouw publiek opbouwen en daar regelmatig mee in contact komen, ofwel autoriteit en vertrouwen opbouwen – het kost allemaal tijd. En dat maakt influencers zo waardevol. Ontdek de definities en voordelen van infleuncermarketing voor PR-, marketing- en communicatieteams.

2023 Global Comms Report: A Seminal Moment
apr. 24, 2023

2023 Global Comms Report: A Seminal Moment

For the sixth year in a row, Cision and PRWeek have joined forces to shed light on the biggest challenges and opportunities for communicators right now. The 2023 Global Comms Report explores how communications professionals across the world are relying on data and analytics to inform their strategies and creating opportunities to facilitate, lead and influence business decisions.

6 veelgemaakte fouten in mediamonitoring en hoe je die voorkomt
apr. 19, 2023

6 veelgemaakte fouten in mediamonitoring en hoe je die voorkomt

Het monitoren van vermeldingen in de media is, in goede en slechte tijden, een belangrijk onderdeel van je werk als pr-professional of als je in de strategische communicatiebranche werkt. Ontdek hoe je meer uit je mediamonitoring haalt door deze 6 veelgemaakte fouten.

CES Trends-rapport 2023 biedt learnings voor communicatieprofessionals
apr. 18, 2023

CES Trends-rapport 2023 biedt learnings voor communicatieprofessionals

Wat de grootste mediaverhalen en toptrends van de Consumer Electronics Show 2023 ons kunnen leren over brand management, eventmarketing en campagnestrategie.

5 tips bij het versturen van een persbericht over ESG
mrt. 22, 2023

5 tips bij het versturen van een persbericht over ESG

Een nieuwswaardige reden om een persbericht te versturen helpt ontzettend om je organisatie te promoten en je merk te introduceren bij een nieuw publiek. In dit artikel geven we je tips hoe je ESG inzet als reden voor het versturen van een persbericht.

Lessen van Taylor Swift: held in productlanceringen
mrt. 20, 2023

Lessen van Taylor Swift: held in productlanceringen

Hoewel haar kunstvorm communicatie is – via woorden, noten en menselijke emoties – moeten we in Taylor Swift ook een meesterlijke communicatieprofessional erkennen, in digitaal tijdperk en veelal buiten het podium.

9 tips om een writer’s block te doorbreken en met schrijven te starten
feb. 15, 2023

9 tips om een writer’s block te doorbreken en met schrijven te starten

Dit artikel behandelt 9 tips om een writer's block te doorbreken. Veel voorkomende oorzaken van een writer's block zijn perfectionisme, angst, uitputting, afleidingen, uitstelgedrag en gebrek aan motivatie. Het kan helpen om pauzes te nemen of bepaalde oefeningen te doen.

Tips bij het schrijven van financiële persberichten
feb. 13, 2023

Tips bij het schrijven van financiële persberichten

Er zijn veel redenen waarom organisaties ervoor kiezen om een persbericht te versturen. Het schrijven van financiële persberichten is belangrijk voor bedrijven die nieuws willen delen met stakeholders, of verplicht zijn tegenover de AFM. Dit artikel behandelt verschillende manieren om financieel nieuws via een persbericht te delen en best practices voor het schrijven ervan.

Workshop: persberichten schrijven
feb. 13, 2023

Workshop: persberichten schrijven

Workshop: persberichten schrijven voor jou of je team, op het ANP-kantoor in WTC The Hague. Een persbericht schrijven en versturen dat daadwerkelijk aanslaat bij de juiste journalisten en redacties voor jouw nieuws kan een uitdaging zijn. Leer middels praktische tips en oefeningen hoe je alles uit je nieuwsmomenten haalt.

De beste tips om merksentiment effectief te meten
jan. 22, 2023

De beste tips om merksentiment effectief te meten

Door merksentiment effectief te meten, kun je snel reageren op veranderende percepties en je reputatie verbeteren. Maar hoe doe je dat? Waar moet je op letten? En wat zijn de verschillen tussen gratis en betaalde tools? Wij hebben tips voor je onder elkaar gezet. Denk bijvoorbeeld aan monitoren op verschillende kanalen, maar ook online en offline.

De 2023 Benelux inhaak & contentkalender
jan. 20, 2023

De 2023 Benelux inhaak & contentkalender

Het is nooit te laat om een strategisch communicatieplan te ontwikkelen of te optimaliseren voor je PR- en communicatie-uitingen in 2023. Deze Benelux inhaak- en content kalender voor PR-content in 2023 is ontworpen om je het hele jaar door te begeleiden bij het opstellen/bijsturen van je contentstrategie en communicatieplan.

9 tips voor merkpositionering in onzekere tijden
jan. 19, 2023

9 tips voor merkpositionering in onzekere tijden

Het is belangrijker dan ooit om een sterke merkpositioneringsstrategie te hebben. Maar hoe doe je dat precies? Een van de belangrijkste dingen om te onthouden is om flexibel te blijven en trouw te blijven aan je waarden. Door je merkpositionering te versterken, kun je onzekerheid overwinnen en er sterker uitkomen.

De ultieme mediamonitoring buyer's guide
jan. 09, 2023

De ultieme mediamonitoring buyer's guide

Overweeg je een tool of oplossing voor mediamonitoring, maar weet je niet waar te beginnen? Download onze buyer's guide om uit te zoeken waar je op kunt letten, welke vragen je over mediamonitoring kunt stellen om je afweging op te baseren, en wat de essentials en verschillen zijn in mediamonitoring.

Lang leve de boodschap: 6 communicatielessen van koningin Elizabeth II
dec. 14, 2022

Lang leve de boodschap: 6 communicatielessen van koningin Elizabeth II

Vanaf het moment dat koningin Elizabeth II staatshoofd werd, ontwikkelde ze een kenmerkende communicatiestijl die zij gedurende haar hele regeerperiode toepaste. Hoewel haar tijd als koningin niet zonder controverse was, getuigt de wereldwijde reactie op haar overlijden van haar status als icoon. En daar kunnen we lessen uithalen. In dit artikel bespreken we 6 cruciale lessen in strategische merkcommunicatie