De thuisoverwinning van Max Verstappen in de eerste Grand Prix van Zandvoort sinds de jaren tachtig zorgde voor een zeer positieve reactie van fans en de media. Op social media is het positieve sentiment 12 % hoger dan het seizoensgemiddelde en de algehele reactie in de media die de boventoon voert is positief te categoriseren.

Wat de zichtbaarheid betreft liet mediamonitoring zien dat de race op de 5e plaats in de traditionele media en op de 8e plaats in social media staat. De social reactie is weliswaar beperkt door een gebrek aan incidenten tijdens de race zelf en weinig inhaalacties. De meeste reacties van fans (60%) kwamen na de finish en zijn meer gericht op het resultaat dan op de race zelf. De opwindende “carnavalssfeer”/”festivalsfeer” op de tribunes is een van de meest voorbijkomende gespreksonderwerpen van de race.

Naast Red Bull en Mercedes krijgt Ferrari veel zichtbaarheid van de grote fanbase op social media, terwijl Pierre Gasly en Sergio Perez ook een prominente plaats innemen in de discussie dankzij de indrukwekkende resultaten van beide coureurs.

De mediamonitoring resultaten lieten verder zien dat Pirelli de meest voorbijkomende partner was in de traditionele media, terwijl Heineken de absolute boventoon voerde op social kanalen, met dank aan een gezamenlijk afterparty-evenement met het Red Bull-team.

DOWNLOAD NU

In termen van mediamonitoring was dit hoe dan ook een geslaagd evenement door de vele verscheidene inzichten die deze race opleverde in termen van media mentions. Natuurlijk hebben we hier daarom een uitgebreide analyse op losgedraaid met de Cision Communications Cloud® mediamonitoring tool. Het volledige rapport is hier te downloaden. Het rapport biedt interessante statistieken en weetjes om te delen in bijvoorbeeld presentaties, met stakeholders, vrienden of kennissen.

The full report is in english.

Of vraag vrijblijvend een demo aan om te zien wat mediamonitoring voor jouw merk/bedrijf kan doen.

About

Marketing voor Cision Benelux.