De kracht van PR kwantificeren

Al jaren is het bewijzen van de ROI al een uitdaging voor communicatieprofessionals. Zonder de data om daadwerkelijk aan te kunnen tonen welke campagnes en tactieken de beste resultaten opleveren, ontwikkelen organisaties diepgewortelde aannames die al dan niet waar blijken na onderzoek.

Adobe wilde een al lang bestaande aanname van de C-Suite onder de loep nemen, namelijk dat hoog volume van minder gesegmenteerde berichtgeving de grootste succesfactor was. De communicatieafdeling van Adobe werkte samen met media-analyse-experts van Cision Insights om deze aanname te onderzoeken met behulp van een op data en feiten gebaseerde communicatieanalyse.

Met het resultaat van het onderzoek was Adobe in staat om:

  • Te bewijzen dat de lang bestaande veronderstelling van executives, dat grotere volumes betere resultaten opleverden, onjuist was.

  • Vast te stellen dat 65% van de verkooppunten op hun medialijst niet de gewenste berichtgeving genereerden.

  • Hun monitoringaanpak te centraliseren en daarbij 25% kosten- en tijdsbesparing te realiseren, waardoor de ROI verbeterde.
Door een transformatie teweeg te brengen met behulp van mediamonitoring en -analyse, versterkte Adobe PR de onderneming even krachtig als elk ander marketingkanaal.

Download het succesverhaal om meer te ontdekken over Adobe's bevindingen uit de analyse.

Lees hier meer over hoe Cision de PR-inspanningen van Adobe ondersteunde in PRNEWS.

 

.
 
 
Adobe Success Story