Elk persbericht vertelt een verhaal, toch?

Ontdek de uitkomsten van onze analyses, uitgevoerd onder meer dan 100.000 persberichten

Communicatieprofessionals weten dat een persbericht een sterk instrument is om hun boodschap te verspreiden, maar die kracht ligt voornamelijk in het weten wat er nodig is om een overtuigend persbericht op te stellen dat de aandacht trekt en tot actie aanzet.

Voor ons 2021 State of the Press Release rapport analyseerden we meer dan 100.000 persberichten en spraken we met een aantal professionals uit de sector om te begrijpen hoe persberichten passen in hun bredere PR-strategie. We hebben ook een aantal patronen gevonden waaraan PR-professionals zich zouden moeten houden bij het versturen van persberichten en een aantal patronen die ze moeten doorbreken om zich te kunnen onderscheiden van de massa.

Hoe verhoudt jouw persberichtstrategie zich tot die van anderen? Download dit rapport en kom erachter. Je krijgt ook antwoorden op vragen zoals:

  • Welke woorden hebben de meest gelezen persberichten gemeen?
  • Hoe beïnvloeden multimediamiddelen de betrokkenheid bij de inhoud van persberichten?
  • Hoe is de mate van bereik veranderd sinds het begin van de pandemie?