The 2023 Global State of the Media Report
Het Cision State of the Media Report, dat nu voor het 14e jaar verschijnt, is de nieuwe standaard voor PR-, marketing- en communicatieprofessionals die inzicht willen krijgen in het huidige medialandschap en de invloed daarvan op hun huidige en toekomstige strategieën.
Het geheim van een succesvolle PR-campagne
Aan de basis van elke succesvolle PR-campagne staat een kwalitatieve en uitgebreide lijst met mediacontacten. Maar om echt boeiende verhalen te vertellen, moet je de juiste contactpersoon voor de juiste taak kiezen.
De go-to guide voor PR-contentplanning
Onze contentkalender is ontworpen om PR- en communicatieprofessionals te helpen bij het vooraf plannen van hun marketingaanpak, met uiteraard nog ruimte voor flexibiliteit, nodige aanpassing en finetuning tijdens het proces.
10 effectieve manieren om je publiek te boeien
Voormalig nieuwsanker en auteur van “Shut Up and Say Something” Karen Friedman deelt 10 tips met ons hoe je ervoor zorgt dat je niet alleen gehoord wordt, maar dat er ook naar je geluisterd wordt.
De kansen van Social Listening voor PR-professionals
Het vakgebied PR staat meer dan ooit onder druk om hun toegevoegde waarde te bewijzen met gedegen onderbouwing en data.
Alzheimer’s Research UK profileert zich met Cision en positioneert zich als belangrijke stem in dementieonderzoek
Alzheimer’s Research UK wendde zich tot Cision om hen te helpen hun zichtbaarheid te vergroten, hen te positioneren als belangrijke invloedhebber op het gebied van dementieonderzoek, en om zo uiteindelijk hun merkprofiel meer zichtbaar te maken.
Kan een korte spanningsboog fataal zijn voor jouw contentmarketingstrategie?
Dankzij technologie is de spanningsboog van mensen dus behoorlijk afgenomen. Hier zijn enkele tips om je contentstrategie te beschermen tegen die kortere spanningsboog.
De toekomst van PR: deze kansen biedt ESG voor public relations
In dit artikel leggen we uit hoe ESG de rol van PR verandert en geven we een aantal voorbeelden van kansen die dit biedt voor public relations.
Wat is ESG en waarom is het belangrijk?
De ESG is een rating die bedrijven krijgen voor duurzaamheid op basis van de waarde van deze bedrijven voor beleggers. Met andere woorden, duurzaamheid is een factor die in grote mate bepalend is voor het al dan niet investeren van geld in een bedrijf.
7 tips die je helpen een persbericht te schrijven dat opvalt!
Het schrijven van een kwalitatief goed persbericht dat door de media wordt opgepikt en waar de lezer zich bij betrokken voelt, is een vrij gespecialiseerde en aangeleerde vaardigheid. In dit artikel hebben we 7 beste tips voor het schrijven van een opvallend persbericht voor je opgesteld.
Social Listening Voor PR Professionals
De rol van PR is ten opzichte van een paar jaar geleden behoorlijk veranderd. Met behulp van geavanceerde mediamonitoring en social listening tools, boor je als PR-professional, social media en andere digitale kanalen aan om een groter bereik en een grotere naamsbekendheid te genereren.
5 must-have KPI’s om het succes van jouw communicatiecampagne te meten
te maken hebben we (met Cision’s mediamonitoringdashboard als leidraad), vijf KPI’s op een rij gezet die niet mogen ontbreken in de prestatierapporten van communicatieprofessionals.
5 highlights uit het 2021 Global Comms Report: Paying – and Earning – Attention
Publiceerden Cision en PRWeek het 2021 Global Comms Report: Paying – and Earning – Attention, een onderzoek onder 500 senior-level communicatieprofessionals in zeven landen om beter inzicht te verkrijgen hoe PR momenteel wordt uitgeoefend en waargenomen.
The Corporate ESG Guide: The ESG Landscape And Economies In Transition
Deze whitepaper, geschreven door Elena Zharikova en Andrew Archer, van het ESG Advisory team van Investor Update, biedt een uitgebreide beoordeling van de manier waarop de industriële wereld overschakelt op een lage koolstofintensiteit.
Wat is er nieuw en wat zijn trends in communicatie en PR?
Cision en PRWeek hebben hun krachten opnieuw gebundeld om de huidige grootste uitdagingen en kansen voor communicatieprofessionals te identificeren en te begrijpen.
5 dingen die we hebben geleerd uit het 2021 State of the Press Release rapport
Een persbericht is een ‘instrument’ dat in de ‘gereedschapskist’ van elke PR-professional zou moeten zitten. Bij Cision PR Newswire willen we dat jouw persberichten kwalitatief goed maar toch makkelijk te schrijven zijn en daarom hebben we het tweede jaarlijkse State of the Press Release Rapport opgesteld om jou te helpen bij het opbouwen van je PR-strategie en het succesvol versturen van persberichten.
Wat we kunnen meenemen uit Cision’s 2021 State of the Media Report
Het 12e jaarlijkse State of the Media rapport van Cision, een onderzoek onder meer dan 2.700 journalisten wereldwijd, werpt een blik op hoe uitdagingen zich voordoen in de media – en de impact ervan op relaties met PR-professionals.
Elk Persbericht Vertelt Een Verhaal, Toch?
Cision en PRWeek hebben hun krachten opnieuw gebundeld om de huidige grootste uitdagingen en kansen voor communicatieprofessionals te identificeren en te begrijpen.
Hoe Je SEO Succesvol Inzet In Een Persbericht
Wat is goede content en hoe scoor je hiermee in de zoekmachines? Download onze whitepaper over search engine optimization (SEO) in een persbericht.
De Formule 1 Gran Prix in Zandvoort
De thuisoverwinning van Max Verstappen in de eerste Grand Prix van Zandvoort sinds de jaren tachtig zorgde voor een zeer positieve reactie van fans en de media. Natuurlijk hebben we hier daarom een uitgebreide analyse op losgedraaid met de Cision Communications Cloud® mediamonitoring tool.
De Formule 1 Silverstone Gran Prix van Groot-Brittannië
De Silverstone Grand Prix van Groot-Brittannië afgelopen juli, was een van de meest langverwachte F1 races van het seizoen. Maar het bleek ook een van de meest controversiële te zijn. Wij zouden onszelf niet zijn als we daar niet een uitgebreide analyse op los zouden draaien met de Cision Communications Cloud® media monitoring.