Voor Cision's jaarlijkse, inmiddels 13e State of the Media rapport hebben we dit keer meer dan 3.800 journalisten ondervraagd, die voor meer dan 2.000 verschillende media outlets produceren, verdeeld over 17 verschillende branches over de hele wereld. De antwoorden gaven ons waardevolle nieuwe inzichten die nergens anders te vinden zijn.

Journalisten vertelden ons over de uitdagingen waar ze tegenaanlopen, hun hoogste prioriteiten en wat PR- en communicatiespecialisten kunnen doen om hun banden met de media te verbeteren en te versterken.

Krijg antwoord op grote vraagstukken zoals:

  • Wat zijn de grootste uitdagingen waar journalisten op dit moment tegenaan lopen? En welke invloed heeft dat op de manier waarop zij met PR samenwerken? 
  • Wat willen journalisten – en wat hebben ze nodig van PR-specialisten? Er bestaat een behoefte en bovendien kansen voor PR- en communicatieprofessionals om nog meer waarde te kunnen bieden.
  • Hoe maken journalisten gebruik van social media? We vroegen journalisten hoe zij social media gebruiken voor hun werk en op welke manier communicatieprofessionals het best met hen kunnen communiceren op die platforms.
  • Wat zijn de beste manieren om multimedia aan te leveren? Journalisten gebruiken een verscheidenheid aan multimediamiddelen – van foto's tot video's en quizzen, maar dit verschilt ook weer per regio.
  • Wat zijn PR-benaderingen die echt de aandacht van journalisten trekken? Journalisten worden dagelijks overspoeld met persberichten. Zij vertelden ons waardoor de goede eruit springen.

Lees het volledige rapport en ontdek hoe je de aandacht van journalisten kunt trekken en de basis kunt leggen voor een langdurige, wederzijds voordelige samenwerkingen in de toekomst.

2022 State of the Media Report Cover
 
 
.